Aerobits

UAS is a technology with unlimited possibilities and applications. In every sector: civil, commercial and military, the number of applications that will influence our daily lives is growing dynamically. Currently, UAS is more ‘manned’ than ‘unmanned’ and operates mainly in RPAS mode, i.e. with limited autonomy. This is less due to technological limitations and more from the UAS integration method into the airspace. It is a global problem that is often referred to as the greatest challenge of modern aviation. The potential of unmanned technologies is so huge that each country launches its own initiatives to accelerate the integration process. Aerobits supports such initiatives and provides technological solutions for the systematic integration of UAS into the airspace. We specialize in air traffic control systems (manned and unmanned), which are an important component of future UTM and U-Space solutions. In addition to the broadly understood UAS market, we also support the transformation process of manned aviation, in line with the NextGen philosophy.

Aeroklub Śląski w Katowicach

Aeroklub Śląski jest stowarzyszeniem. Zrzeszamy ponad 200 członków, z czego większość stanowią piloci samolotowi i szybowcowi wyszkoleni w naszym ośrodku.

Prowadzimy działalność statutową w zakresie popularyzacji lotnictwa, modelarstwa lotniczego, sportu lotniczego, szkoleń i treningu dla pilotów zrzeszonych w naszym aeroklubie. Jesteśmy również prężnie działającą organizacją certyfikowaną jako:

  •  Organizacja Szkolenia Lotniczego (ATO) szkoląca pilotów samolotowych i szybowcowych,
  •  Przewoźnik Lotniczy (AOC) organizujący loty widokowe samolotem i szybowcem,
  •  Organizacja Obsługowa (AMO) w zakresie obsługi technicznej szybowców i samolotów na potrzeby własne oraz innych użytkowników naszego lotniska,
  •  Organizacja Zarządzania Ciągłą Zdatnością (CAMO) w zakresie zarządzania naszą flotą.

BTinfo

Biuro tłumaczeń BTInfo, z siedzibą w Warszawie, oferuje specjalistyczne usługi translatorskie i lokalizacyjne. Naszą domeną są tłumaczenia pisemne tekstów z takich dziedzin jak: informatyka, telekomunikacja, energetyka, prawo, bankowość i finanse. Oferujemy weryfikację merytoryczną tłumaczenia oraz — w trosce o jego piękny i poprawny język — redakcję i korektę wykonywaną przez doświadczonych, pracujących z pasją redaktorów.

Wykonujemy również tłumaczenia ustne: towarzyszące, konsekutywne lub symultaniczne. W ofercie BTInfo znajdują się także tłumaczenia przysięgłe (zarówno pisemne, jak i ustne). Realizujemy duże i skomplikowane projekty lokalizacji oprogramowania, dokumentacji i stron internetowych.

Centrum Naukowo-Badawcze Ochrony Przeciwpożarowej im. Józefa Tuliszkowskiego – Państwowy Instytut Badawczy

Centrum Naukowo-Badawcze Ochrony Przeciwpożarowej im. Józefa Tuliszkowskiego − Państwowy Instytut Badawczy, jako jednostka organizacyjna Państwowej Straży Pożarnej nadzorowana przez MSWiA, podjęło starania dotyczące zintegrowania rozproszonego systemu użytkowania Bezzałogowych Statków Powietrznych w ochronie ludności, zarządzaniu kryzysowym oraz geoinformacji, tworząc − Centrum Systemów Bezzałogowych i Autonomicznych.

W jego ramach proponujemy takie usługi jak badania precertyfikacyjne, certyfikację dobrowolną, testowanie wyrobu innowacyjnego, wykonywanie ekspertyz, pomoc w doborze i kupnie drona, przeprowadzenie oceny ryzyka.

Collegium Civitas

To niepubliczna uczelnia akademicka w Warszawie powstała w 1997 roku. Misją uczelni jest oferowanie studiów społecznych i politycznych na najwyższym poziomie, umożliwianie młodym ludziom zdobywania praktycznych umiejętności, poszerzanie horyzontów oraz kształtowanie dojrzałych postaw obywatelskich. W jego ramach działają Ośrodek Badań nad Przyszłością, Centrum Badań nad Terroryzmem i Instytut Analizy Informacji.

Defence24

Defence24.pl to największy polski portal zajmujący się tematyką przemysłu zbrojeniowego, sił zbrojnych i geopolityki.

dlapilota.pl

Od 2003 roku staramy sie zaspokajać i rozwijać potrzeby szybko rosnącego rynku General Aviation w Polsce. Przez ten czas staliśmy sie najpopularniejszym żródłem informacji o tym co sie dzieje wokół małego lotnictwa w Polsce, jak i najbardziej zaufanym dostawcą wyposażenia dla pilotów.

Misja portalu dlapilota.pl
Promowanie sektora lotniczego ze szczególnym naciskiem na General Aviation. Rzetelne i obiektywne informowanie o tematach i problemach związanych z GA. Dostarczać informacji pomocnych i niezbędnych w wykonywaniu czynności lotniczych. Poprzez sklep internetowy zapewniać nieograniczony dostęp do nowoczesnego sprzętu lotniczego. Budować pozytywny wizerunku lotnictwa w Polsce. Działać na rzecz poprawy warunków funkcjonowania General Aviation.

Droneradar

Od grudnia 2015 r. wszyscy operatorzy bezzałogowych statków powietrznych w Polsce za pomocą DroneRadar otrzymują odpowiedź na pytanie, gdzie można latać. Aplikacja odciąża operatorów od czytania publikacji lotniczych (AUP, AIP, NOTAM). DroneRadar dostępny jest na smartfony z systemem iOS i Android. Po przybyciu na miejsce lotu, operator włącza aplikację. Na ekranie pojawia się zielone, żółte lub czerwone światło. Zielone – można latać, czerwone – nie można, żółte – istnieją ograniczenia
(aplikacja poda instrukcję jak uzyskać zgodę na lot).

W ten sposób o aktywności bezzałogowców dowiedzą się inni operatorzy, który zamierzają latać w promieniu 10 km od niego. Twórcy aplikacji DroneRadar (jej głównym autorem jest Paweł Korzec, współwłaściciel spółki dlapilota) zapewnili odpowiednim służbom dostęp do danych kontaktowych.
Chodzi o to, aby kontrolerzy wieżowi lub służby informacji powietrznej FIS w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej (PAŻP) w razie czego mogli się skontaktować z operatorem. Platforma DroneRadar jest podstawą do systemu SMS (Safety Management System). To zarazem dobra praktyka „Just culture”, w której operatorzy bezzałogowców nie są karani za swoje działania, zaniechania lub decyzje. Bywa,
że są po prostu współmierne z ich doświadczeniem i wyszkoleniem.

Na bazie doświadczeń Droneradar Polska Agencja Żeglugi Powietrznej i spółka Hawk-e tworzą system teleinformatyczny PansaUTM, narzędzie do zarządzania ruchem dronów w U-space.

DroneTech World Meeting

Integrujemy branżę dronów i wspieramy jej rozwój od 2016 roku. Dołącz do międzynarodowego grona biznesmenów, naukowców i pasjonatów wszystkiego, co związane z nowoczesnymi technologiami bezzałogowymi. Zapraszamy do Torunia na targi, konferencję, spotkania B2B, pokazy i halowe mistrzostwa w wyścigach dronów. DroneTech World Meeting jest przestrzenią, w której poznasz przyszłość bezzałogowych i autonomicznych technologii działających w służbie człowiekowi. To spotkanie dla ludzi, którzy nie boją się odważnych pomysłów. Zobacz na własne oczy świat pojazdów i systemów, które już dziś używane są w przemyśle, transporcie, rekreacji, bezpieczeństwie, edukacji i nauce, a które jutro będą codziennością niemalże we wszystkich dziedzinach życia.

DronLab

Dronami zaczęliśmy się zajmować w maju 2012 roku. Zaczęliśmy od budowy własnych. Skonstruowaliśmy kilka serii.

Nasi pracownicy i współpracownicy mają świadectwa kwalifikacji Urzędu Lotnictwa Cywilnego, uprawniające do pilotowania dronów. Dwaj z nich – także uprawnienia do lotów bez kontaktu wzrokowego z dronem, do pilotowania dronów o masie do 25 kg oraz do prowadzenia szkoleń.

Międy innymi robimy mozaikę zdjęć obiektów przemysłowych, które później łączymy w zdjęcie zbiorcze o wysokiej rozdzielczości. Z takich zdjęć robimy też trójwymiarowe modele obfotografowanych obiektów.

Esri Polska

Firma Esri Polska powstała w 1995 roku i jest jedynym autoryzowanym polskim dystrybutorem oprogramowania Esri Inc., USA – światowego lidera w tworzeniu oprogramowania systemów informacji geograficznej (GIS). Działalność Esri Polska obejmuje prace związane ze specjalistycznym doradztwem, świadczeniem usług w zakresie projektowania i rozwoju systemów informacji geograficznej, dystrybucją i serwisem oprogramowania oraz szkoleniami.

Fundacja Instytut Mikromakro

Nasz think-tank dąży do wzrostu społecznej akceptacji systemów inteligentnych, w tym dronów, robotów i systemów fuzji informacji. Programmamus futura – oto nasze motto.

Do podstawowych działań należy Droniada. Jej misją jest edukacja społeczna w zakresie popularyzacji systemów bezzałogowych i autonomicznych w miastach według zasad U-space. Droniada stymuluje rozwój kompetencji technologicznych i zarządczych zarówno po stronie przedstawicieli świata akademickiego jak i biznesu oraz sektora publicznego.

To konkurs dla zespołów akademickich w mi­­sjach poszukiwawczo-ratowniczych oraz w inspekcji infrastruktury krytycznej z wykorzystaniem dronów i systemów analizy informacji. Generalnie – poligon systemów bezzałogowych, na którym spotykają się z jednej strony -studenci, młodzi inżynierowie, naukowcy, konstruktorzy, przedsiębiorcy, zaś z drugiej strony – strażacy, wojskowi, służby tajne i dwupłciowe, samorządowcy i przedstawiciele administracji centralnej. Łączy ich wiara w możliwości nowych technologii teleinformatycznych, których ucieleśnieniem są drony.

Fundacja PFR

Polski Fundusz Rozwoju to grupa instytucji finansowych i doradczych dla przedsiębiorców, samorządów i osób prywatnych inwestująca w zrównoważony rozwój społeczny i gospodarczy kraju. PFR identyfikuje i skutecznie wypełnia luki rynkowe, kierując się misją: Razem tworzymy praktyczne rozwiązania dla wspólnego sukcesu i bezpiecznej przyszłości.

W Fundacji PFR dążymy do wypełnienia luk w wymiarze społecznym. W tym celu prowadzimy długofalowe działania z zakresu m.in. edukacji, innowacji, kultury i sztuki. Wykorzystując ekspercką wiedzę, doświadczenie i nowoczesne instrumenty rozwoju, jakie skupia Grupa PFR, wcielamy w życie wartościowe i ambitne inicjatywy. Dając impuls i siłę do wzrostu osób indywidualnych i lokalnych społeczności aktywnie kształtujemy nasze otoczenie.

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) – związek metropolitalny w południowej Polsce, w województwie śląskim, utworzony na obszarze konurbacji górnośląskiej 1 lipca 2017 rozporządzeniem Rady Ministrów, na podstawie ustawy z dnia 9 marca 2017. Związek rozpoczął działalność z początkiem 2018 i otrzymuje dochody z budżetu państwa – 5% udziału w podatku PIT od osób mieszkających na obszarze związku. Otrzymuje także składki z budżetów tworzących go gmin.
GZM współtworzy wespół z Ministerstwem Infrastruktury, Urzędem Lotnictwa Cywilnego i Polską Agencją Żeglugi Powietrznej Centralnoeuropejski Demonstrator Dronów (CEDD). Tenże powstał ze względu na potrzebę zrównoważonego rozwoju polskiej gospodarki i wzrostu jej konkurencyjności na rynkach międzynarodowych, podnoszenia jej innowacyjności i zaawansowania technologicznego, jak również potrzebę wsparcia i wdrażania nowoczesnych technologii w zakresie analizy danych i nowoczesnych środków transportu. Poparty doświadczeniem i najlepszymi praktykami dostawców i odbiorców usług, konstruktorów, legislatorów oraz osób odpowiedzialnych za szeroko rozumiane bezpieczeństwo w tym bezpieczeństwo danych i poszanowania prywatności.
CEDD pełni kluczową rolę we wdrażaniu narodowego systemu U-Space. Demonstrator jest dostępny i otwarty na wszystkich użytkowników, którzy zechcą wziąć w nim udział i podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Do udziału w demonstratorze GZM zaprasza zarówno podmioty dostarczające usługi z wykorzystaniem BSP jak i konstruktorów czy też instytucje naukowe.

Grupa WB

GRUPA WB to jeden z największych polskich koncernów zaawansowanych technologii,  specjalizujący się w projektowaniu i produkcji zaawansowanych technologicznie rozwiązań w sektorze obronnym i cywilnym w takich  obszarach jak:

  • Systemy C4I
  • Systemy łączności i komunikacji
  • Systemy bezzałogowe
  • Systemy uderzeniowe i sterowania uzbrojeniem
  • Systemy transmisji danych
  • Systemów treningowych i symulatorów
  • Technologii infrastruktury transportowej
  • Technologii bezpieczeństwa publicznego
  • Technologii elektromobilnych

Siłą grupy kapitałowej jest pełna integracja kompetencji i wiedzy inżynierskiej poszczególnych przedsiębiorstw, dzięki czemu należy do jednych z najbardziej innowacyjnych podmiotów na rynku polskim i międzynarodowym.

Hawk-e

Hawk-e Sp. z o.o. jest spółką celową JSW INNOWACJE S.A., stworzoną do wdrażania produktów opracowanych w ramach prac badawczo-rozwojowych związanych z technologiami bezzałogowymi.

Spółka świadczy usługi z wykorzystywaniem dronów obejmujące:

  • monitoring autonomicznymi dronami,
  • wykonywanie raportów z inspekcji wizualnej obiektów budowlanych,
  • opracowywanie danych z przeprowadzonej inwentaryzacji np. sieci energetycznej,
  • modelowanie trójwymiarowe terenu i obliczanie objętości składowisk

Instytut Badań Edukacyjnych

Instytut Badań Edukacyjnych odpowiada za prowadzenie i rozwój Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji, będącego obok Polskiej Ramy Kwalifikacji, kluczowym elementem Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji wdrażanego w Polsce na mocy ustawy z 22 grudnia 2015 r. Rejestr został uruchomiony w sierpniu 2016 r.

Instytut Lotnictwa

Instytut Lotnictwa – polski, państwowy instytut badawczy z siedzibą w Warszawie istniejący od 1926 roku. Działalność placówki skupia się na świadczeniu usług projektowych, inżynierskich i badawczych w zakresie lotnictwa i kosmonautyki

Instytut Wspierania Nowych Technologii

Fundacja powstała w celu lepszego wykorzystania potencjału intelektualnego I technicznego polskich uczelni wyższych oraz promocji nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Celem fundacji jest wspieranie I promowanie rozwoju nowoczesnych rozwiązań technologicznych w Polsce I poza jej granicami, w szczególności: a. Prowadzenie wszechstronnych działań na rzecz lepszego wykorzystania potencjału intelektualnego I technicznego ośrodków nauki oraz instytucji naukowo-badawczych; B. Promowanie innowacyjności wraz z pozyskaniem wsparcia finansowego I merytorycznego dla jej praktycznej realizacji; C. Popularyzowanie I wspieranie myśli naukowej, w szczególności wykorzystującej szeroko rozumiane nowe technologie; D. Upowszechnianie I promocja w kraju I za granicą osiągnięć naukowo- badawczych, dydaktycznych I organizacyjnych nauki; E. Prowadzenie działań na rzecz stymulowania I promowania innowacyjności oraz wielokierunkowego rozwoju przedsiębiorczości.

Katedra Telekomunikacji AGH

Katedra Telekomunikacji AGH, należy do Wydziału Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji AGH w Krakowie. Jest ważnym ośrodkiem kształcenia i badań naukowych w dziedzinie technik telekomunikacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem sieci i usług dużych szybkości. Katedra zatrudnia na pełnych etatach przeszło 60 osób (w tym 5 profesorów tytularnych); z Katedrą stale współpracuje ok. 25 doktorantów.

Główne obszary badawcze realizowane w Katedrze Telekomunikacji obejmują:

  1. Architektury i projektowanie sieci (nowoczesne sieci optyczne, sieci nakładkowe, sieci dostępowe, niezawodność sieci,aspekty techno-ekonomiczne sieci).
  2. Protokoły dla Internetu Następnej Generacji (jakość obsługi w sieciach IP, sygnalizacja i protokoły w systemach multimedialnych, dobór trasy i zarządzanie mobilnością, MPLS, GMPLS).
  3. Łączność bezprzewodowa (sieci 4G, sieci kratowe oraz ad hoc, optymalizacja sieci UMTS, jakość obsługi w sieciach komórkowych, kratowych, ad hoc, niezawodność w sieciach bezprzewodowych).
  4. Bezpieczeństwo w sieciach telekomunikacyjnych oraz systemach komputerowych (architektury i protokoły dla bezpiecznych sieci, detekcja intruzów, zarządzanie tożsamością, kryptografia kwantowa).
  5. Usługi dla społeczeństwa informacyjnego (systemy i aplikacje multimedialne, postrzegana jakość usług, rozwiązania telemedyczne, wsparcie komputerowe w diagnostyce i terapii medycznej).
  6. Techniki przetwarzania informacji w sieciach komputerowych oraz systemach multimedialnych (modulacje cyfrowe, znaki wodne, eksploracja danych).
  7. Systemy inteligentnego monitoringu i wymiany informacji na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa obywateli.

Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (KRBRD) została  powołana dnia 1 stycznia 2002 r. na mocy ustawy Prawo o ruchu drogowym jako międzyresortowy organ doradczy i pomocniczy Rady Ministrów w sprawach bezpieczeństwa ruchu drogowego (brd).

Przewodniczącym KRBRD jest minister właściwy ds. transportu, zaś jego zastępcami są: sekretarz lub podsekretarz stanu w ministerstwie właściwym ds. wewnętrznych oraz sekretarz lub podsekretarz stanu w ministerstwie właściwym ds. transportu. Członkami KRBRD są przedstawiciele Ministra Obrony Narodowej, Ministra Sprawiedliwości oraz ministrów właściwych do spraw: administracji publicznej, budżetu, finansów publicznych, gospodarki, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej, oświaty i wychowania, środowiska, transportu, wewnętrznych, pracy oraz Komendanta Głównego Policji, Komendanta Głównego Straży Pożarnej, Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad oraz wskazani przez Premiera wojewodowie.

KRBRD określa kierunki i koordynuje działania administracji rządowej w sprawach bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Ministerstwo Infrastruktury

Ministerstwo Infrastruktury – polski urząd administracji rządowej obsługujący ministra właściwego do spraw dwóch działów administracji rządowej: transport i łączność. Ministrem Infrastruktury jest obecnie Andrzej Adamczyk. Do zadań MI należy m. in. budowa i rozwój infrastruktury U-space, szerzej nadzór nad bezzałogowymi statkami powietrznymi.

Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (MNiSW) – urząd utworzony w Polsce 5 maja 2006 roku do obsługi Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działem administracji rządowej szkolnictwo wyższe i nauka (utworzonym w 2018 r. po połączeniu działów nauka i szkolnictwo wyższe) oraz jest dysponentem budżetu na badania naukowe finansowane przez państwo.

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii

W Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii pracujemy z przedsiębiorcami i dla przedsiębiorców. Kontynuując działania podjęte przez Premiera Mateusza Morawieckiego pracujemy nad kolejnymi rozwiązaniami, które poprawią prawne i instytucjonalne otoczenie biznesu. Zmiany, które udało nam się wprowadzić w ciągu ostatnich dwóch lat przyniosły już konkretne efekty. To poprawa nastrojów wśród przedsiębiorców, wzrost znaczenia małych i średnich przedsiębiorców oraz większa liczba nowych firm. Konstytucja Biznesu pokazała, że jest wiele przestrzeni do poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce – wiele zmian już się dokonało, nad kolejnymi intensywnie pracujemy. Co ważne robimy to wspólnie z przedsiębiorcami, uważnie wsłuchując się w ich postulaty i potrzeby.

Naszym celem jest wsparcie przedsiębiorczości, ale także stymulowanie pracodawców do podejmowania odpowiedzialnych działań na rzecz pracowników.
Naszą wspólną misją jest podnoszenie efektywności polskiego biznesu przez rozwój innowacyjnych rozwiązań. Chcemy w ten sposób uzyskiwać coraz to lepsze wyniki gospodarcze, tak aby owoce tej wspólnej pracy przekładały się na poprawę warunków zatrudnienia dla polskich pracowników oraz oferty rynkowej dla polskich
konsumentów.

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju – polska agencja wykonawcza w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2077, ze zm.), powołana do realizacji zadań z zakresu polityki naukowej, naukowo-technicznej i innowacyjnej państwa. Ma siedzibę w Warszawie.

Misją NCBR jest wsparcie polskich jednostek naukowych oraz przedsiębiorstw w rozwijaniu ich zdolności do tworzenia i wykorzystywania rozwiązań opartych na wynikach badań naukowych w celu nadania impulsu rozwojowego gospodarce i z korzyścią dla społeczeństwa.

Głównym zadaniem Centrum jest wspieranie tworzenia nowoczesnych rozwiązań i technologii zwiększających innowacyjność, a tym samym konkurencyjność polskiej gospodarki. Działalność Centrum ma służyć wzmocnieniu współpracy między polskim biznesem, której efektem ma być większe zaangażowanie przedsiębiorców w finansowanie badań oraz skuteczniejsza komercjalizacja ich wyników. Realizując te cele, NCBR dba o to, by wydawane na prace badawczo-rozwojowe publiczne pieniądze przynosiły jak największe korzyści polskiej gospodarce.

Poprzez kilkadziesiąt programów Centrum może zapewnić wsparcie finansowe projektu już na wszystkich poziomach gotowości technologicznej – od wstępnych badań przemysłowych aż do opracowania innowacyjnego produktu, usługi lub technologii. Ofertę tę uzupełniają programy wspierające finansowanie międzynarodowej ochrony własności przemysłowej czy ekspansji zagranicznej młodych firm innowacyjnych. Dużą uwagę Centrum przykłada także zapewnianiu dobrych warunków dla rozwoju kadry naukowej. Szczególny nacisk kładziony jest na wspieranie młodych naukowców. Prowadzone są także w uzgodnieniu z Ministerstwem Obrony Narodowej, Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji i Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego działania związane z badaniami na rzecz bezpieczeństwa i obronności państwa. Celem realizowanych programów i projektów jest nie tylko podniesienie potencjału polskich podmiotów naukowych i przemysłowych, ale także dążenie do niezależności technologicznej poprzez tworzenie polskiego know-how w zakresie technologii, bezpieczeństwa i obronności państwa.

Centrum realizując swoje zadania podejmuje współpracę również z innymi podmiotami, a także tworzy programy sektorowe stanowiące bezpośrednią odpowiedź na zapotrzebowanie przedsiębiorców określonych branż polskiej gospodarki. Stara się także angażować w finansowanie B+R fundusze Venture Capital. Istotnym obszarem działalności Centrum jest współpraca międzynarodowa. Od 2011 roku Centrum pełni także rolę instytucji pośredniczącej dla priorytetów w obszarze wsparcia sektora B+R oraz szkolnictwa wyższego.

Centrum jest finansowane ze środków skarbu państwa oraz funduszy Unii Europejskiej. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju realizuje także zadania zlecone przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

OpenLink

OpenLink Sp. z o. o. to spółka typu spin-off utworzona przy Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Powstała ona z myślą o łączeniu potencjału przedsiębiorców, naukowców oraz organizacji publicznych po to by wspólnymi siłami tworzyć rozwiązania technologiczne będące odpowiedzią na potrzeby zgłaszane przez najróżniejsze branże. Inicjujemy nawiązywanie relacji pomiędzy przedstawicielami różnych środowisk, z różnych branż, dzięki czemu uczestnicy interakcji mają szansę poszerzać horyzonty i zwiększać swoje możliwości rozwiązywania problemów współczesnego świata. Jest to możliwe, ponieważ ta interdyscyplinarna mieszanka pozwala poznać uczestnikom przedsięwzięć, które realizujemy, postrzeganie często tych samych problemów z różnych perspektyw.

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej

W Polsce zadania zarządzania ruchem lotniczym powierzono Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.

Obszarem działalności Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej jest Rejon Informacji Powietrznej Warszawa – zwany zgodnie z akronimem nazwy angielskiej: FIR WARSZAWA. Jego granice pokrywają się na lądzie z państwowymi, a na północy wybiegają poza wody terytorialne, do granic sąsiednich FIR-ów.

Przestrzeń powietrzna FIR-u jest podzielona na kontrolowaną i niekontrolowaną; w obu działają służby ruchu lotniczego. Każdemu statkowi powietrznemu znajdującemu się w przestrzeni kontrolowanej zapewniona jest służba kontroli ruchu lotniczego. Służba ta została ustanowiona w celu zapobiegania kolizjom między statkami powietrznymi w locie, kolizjom statków powietrznych na polu manewrowym z przeszkodami i innymi statkami powietrznymi, a także usprawniania i utrzymywania uporządkowanego przepływu ruchu lotniczego. W skład przestrzeni kontrolowanej wchodzą drogi lotnicze, w których kontrola ruchu lotniczego sprawowana jest przez organ kontroli obszaru (ACC), rejony kontrolowane lotnisk (TMA)) w których kontrola ruchu lotniczego sprawowana jest przez organy kontroli zbliżania (APP) zapewniające służbę kontroli ruchu lotniczego dla lotów przylatujących lub odlatujących statków powietrznych i strefy kontrolowane lotnisk (CTR) w których kontrola ruchu lotniczego sprawowana jest przez organy kontroli lotniska (TWR)  zapewniające służbę kontroli ruchu lotniczego dla ruchu lotniskowego.

Agencja zajmuje się również przygotowaniem krajowym rozwiązań w zakresie koordynacji i zarządzania lotami bezzałogowych statków powietrznych (PANSA UTM), potocznie zwanych dronami.

PANSA UTM to koncepcja zarządzania bezzałogowymi statkami powietrznymi na którą składają się autorskie rozwiązania operacyjne PAŻP oraz część systemowa dostarczana przez partnera technologicznego HAWK-E, zintegrowana z najbardziej popularną wśród operatorów dronów w Polsce aplikacją Droneradar.

W ocenie PAŻP realizacja założeń rozwoju koncepcji zarządzania lotami dronów sprawi, że w 2020 roku Polska zostanie liderem rynku.

 

PansaUTM

Na Droniadzie sprawdzamy wybrane elementy polskiego systemu Pansa UTM, wspólnego dzieła Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, firm Hawk-e i Droneradar. Ten system ma być dla Bezzałogowych Statków Powietrznych tym, czym system ATM jest dla lotnictwa załogowego.

PansaUTM ma umożliwiać ma szereg funkcjonalności: od rejestracji BSP po złożenie planu lotu aż do bieżącej niewerbalnej koordynacji ze służbami ruchu lotniczego.

Polska Izba Systemów Bezzałogowych

Głównym celem działalności Izby – związku pracodawców – jest stworzenie platformy współpracy uczestników polskiego rynku bezzałogowych statków powietrznych i wspólne podjęcie działań, które umożliwiają rozwój rynku dronów i rynku usług świadczonych przy ich użyciu.

Polski Fundusz Rozwoju

Polski Fundusz Rozwoju to grupa instytucji finansowych i doradczych dla przedsiębiorców, samorządów i osób prywatnych inwestująca w zrównoważony rozwój społeczny i gospodarczy kraju. Razem tworzymy praktyczne rozwiązania dla wspólnego sukcesu i bezpiecznej przyszłości.

Wspie­ramy roz­wój pol­skich firm z sek­to­rów fla­go­wych, współ­two­rząc opty­malne warunki do roz­woju dzia­łal­no­ści w Pol­sce i eks­pan­sji na rynki zagra­niczne. Umoż­li­wiamy efek­tywną współ­pracę sek­tora pry­wat­nego, insty­tu­cji publicz­nych i Grupy Pol­skiego Fun­du­szu Rozwoju (Grupa PFR).

Sek­tory fla­gowe to działy gospo­darki, w któ­rych ist­nieje poten­cjał do wytwo­rze­nia i roz­woju okre­ślo­nego pro­duktu lub prze­ło­mo­wej tech­no­lo­gii. Mają one silny wpływ na reali­za­cję celów stra­te­gicz­nych pań­stwa, a tym samym dużą skalę oddzia­ły­wa­nia na całą gospo­darkę.

Pol­ski Fun­dusz Rozwoju (PFR) zamie­rza przy­spie­szyć roz­wój tych sek­to­rów, reali­zu­jąc oraz wspie­ra­jąc pro­jekty usu­wa­jące bariery w roz­woju rynku wewnętrz­nego oraz poma­ga­jąc pol­skim fir­mom w budo­wa­niu sil­nych marek za gra­nicą.

W ramach PFR dzia­ła­nia te reali­zuje Depar­ta­ment Pro­gra­mów Sek­to­ro­wych, iden­ty­fi­ku­jący insty­tu­cje, instru­menty i pro­jekty konieczne do wzmac­nia­nia pol­skiej gospo­darki. Współ­pra­cuje w tym celu z przed­się­bior­cami, samo­rzą­dami, insty­tu­cjami Grupy PFR oraz z wie­loma innymi insty­tu­cjami finan­so­wymi i admi­ni­stra­cją publiczną.

Depar­ta­ment wspie­ra­jąc okre­ślone działy gospo­darki w ramach pro­gra­mów fla­go­wych buduje syner­gię instru­men­tów finan­so­wych Grupy PFR. W ten spo­sób two­rzy jeden z naj­bar­dziej pożą­da­nych rodza­jów kapi­tału na rynku finan­so­wym – tzw. smart money.

Pressinfo

Pressinfo zapewnia kompleksowy dostęp do przetargów, zamówień, zleceń, inwestycji oraz dotacji w Polsce i na świecie z podziałem na branże z wydajnym systemem wyszukiwania i wysyłki informacji.
To codziennie kilka tysięcy nowych informacji dopasowanych do twoich potrzeb.

Restauracja Odlot

Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszej restauracji mieszczącej się na lotnisku Muchowiec w Katowicach – do niezwykłego miejsca gdzie przy stoliku można obserwować starty i lądowania samolotów, a na niebie krążące szybowce.

Zapraszamy na kawę i domowe ciasto, do spotkań rodzinnych lub z przyjaciółmi, do spróbowania potraw inspirowanych tradycją śląskiej kuchni i dalekimi podróżami.

Robot Aviation

Robot Aviation – firma z branży lotniczej z siedzibą w Oslo, posiadająca spółkę zależną w Warszawie, zajmującą się badaniami i produkcją oraz spółkę zależną w USA z siedzibą w Grand Forks (Północna Dakota) i Phoenix (Arizona).

Robot Aviation zajmuje się projektowaniem, rozwojem i wytwarzaniem kompletnych bezzałogowych systemów latających (pot. drony) znajdujących zastosowanie w różnych branżach przemysłu. Wśród produktów firmy znajdują się zarówno bezzałogowe śmigłowce jak i płatowce.

Produkty: 

  • SkyRobot FX20 – płatowiec o maksymalnej masie startowej (MTOW) 12 kg i ładowności 6 kg, przeznaczony do obserwacji infrastruktury.
  • SkyRobot FX450 – płatowiec o maksymalnej masie startowej 180 kg i ładowności 100 kg, przeznaczony do obserwacji obszarów morskich.
  • SkyRobot RX55 – bezzałogowy śmigłowiec o maksymalnej masie startowej 25 kg i ładowności 8 kg.
  • SkyRobot RX100 – bezzałogowy śmigłowiec o maksymalnej masie startowej 65 kg i ładowności 39 kg, przystosowany do większych załadunków i dłuższych lotów.
  • SkyRobot RX200 – bezzałogowy śmigłowiec zapewniający optymalizację ładowności i długości lotu (w fazie opracowywania).
  • System startu i lądowania – opracowany dla SkyRobot FX20 i podobnych systemów bezzałogowych.

SALESmanago

Tworzymy jeden z najbardziej innowacyjnych na świecie system klasy marketing automation. Naszą platformę dedykujemy sklepom internetowym, firmom B2C i B2B każdej wielkości. Nasi klienci osiągają znakomite wyniki sprzedażowe poprzez wdrażanie automatycznych, personalizowanych procesów we wszystkich kanałach marketingowych.

SALESmanago Marketing Automation zapewnia proste w obsłudze rozwiązania, które na nowo definiują sposób wykorzystywania tradycyjnych narzędzi marketingowych. W każdym elemencie naszej platformy staramy się wychodzić poza ramy i standardowe oczekiwania związane z e-mail marketingiem, dynamicznymi treściami na stronę www, social media marketingiem, reklamą w sieciach reklamowych i marketingiem mobilnym. Przewagę SALESmanago w tych elementach osiągamy dzięki unikalnemu na skalę światową wykorzystaniu w czasie rzeczywistym stale napływających danych behawioralnych i transakcyjnych o klientach.

Sektora Rada ds. Kompetencji Informatyka

Celami działania Rady, zorganizowanej przez Polskie Towarzystwo Informatyczne (lidera projektu) oraz Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji (partnera) są m.in.

  • monitorowanie potrzeb pracodawców z sektora IT oraz instytucjonalnych użytkowników rozwiązań informatycznych,
  • monitorowanie poziomu kompetencji pracowników,
  • modelowanie zmian edukacji formalnej i pozaformalnej w pożądanych kierunkach.

Działania te są niezbędne wobec widocznego deficytu specjalistów IT oraz szacowanemu wzrostowi zapotrzebowania rynku pracy na informatyków. Rada prowadzić je będzie w ścisłej współpracy z pracodawcami sektora IT i ich organizacjami oraz z instytucjami edukacji wszystkich szczebli.

Wzrost zapotrzebowania na specjalistów IT wynika z rozwoju zastosowań teleinformatyki we wszystkich dziedzinach gospodarki i administracji, dlatego pilnym zadaniem jest rozbudowa systemu kształcenia specjalistów. W najbliższych latach będzie rosło zapotrzebowanie na inżynierów i programistów tworzących sprzęt i oprogramowanie w firmach informatycznych, a także na specjalistów wdrażających, utrzymujących i rozwijających systemy w przedsiębiorstwach, w administracji publicznej, w innych instytucjach i organizacjach. W tym celu Rada Sektorowa ds. Kompetencji IT będzie prowadzić oraz koordynować działalność badawczą dotyczącą kwalifikacji i kompetencji informatycznych, prognozować zakres i kierunki zmian kompetencji oraz zapotrzebowania rynku pracy, a także rekomendować rozwiązania (w tym także zmiany legislacyjne) w obszarze edukacji formalnej i pozaformalnej w celu dostosowania systemu kształcenia do potrzeb rynku.

Ship Center Poland

SHIP CENTER POLAND – to sieć punktów kuriersko – poligraficznych w Polsce. W naszych punktach oferujemy pełną kompleksowość usług kurierskich, poligraficznych oraz spedycyjnych. Współpracujemy z największymi przewoźnikami takimi jak UPS, DHL, inPost, GLS , DHL Express, TNT, Geis, Pocztex, DPD.

Jako firma specjalizujemy się również spedycji przesyłek paletowych i wielkogabarytowych w Polsce i Europie.

W naszych punktach wykonają Państwo także pieczątki, wydruki wielkoformatowe i duży wachlarz gadżetów reklamowych.

W naszej ofercie posiadamy również pełny pakiet usług poligraficznych.

Spartaqs

Spartaqs Sp. z o.o. specjalizuje się w projektowaniu oraz produkcji bezzałogowych systemów latających, pływających i jeżdżących. W swoich działaniach Spartaqs posługuje się dewizą: „BEZPIECZEŃSTWO BEZ KOMPROMISÓW”.  
Zespół ekspertów Spartaqs składa się z projektantów oraz konstruktorów z wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu i wdrażaniu nowoczesnych technologii, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru systemów bezzałogowych.
Spółka projektuje konstrukcje mechaniczne, oprogramowanie oraz elektronikę i posiada autorskie rozwiązania, które pozwalają oferować technologię na poziomie unikatowym w skali światowej.
Spartaqs wyróżnia się tym, iż wszystkie projekty oraz rozwiązania technologiczne są tworzone od podstaw przez własne biuro konstrukcyjne, dotyczy to w szczególności kluczowych komponentów, takich jak elektronika, protokoły transmisji i szyfrowania, algorytmy autonomii lotu, a także innych istotnych części. Pozwala to na realizację zadań na bardzo wysokim poziomie. Spółka opracowuje systemy w większości w oparciu o materiały i zasoby pochodzenia krajowego.

STMicroelectronics

STMicroelectronics is a world leader in providing the semiconductor solutions that make a positive contribution to people’s lives, today and into the future.

  • Among the world’s largest semiconductor companies
  • A leading Integrated Device Manufacturer delivering solutions that are key to Smart Driving, Smart Industry, Smart Home & City and Smart Things
  • A leading technology innovator: ~7,400 people working in R&D and product design, ~18,000 patents, ~ 9,600 patent families and ~ 550 new patent filings in 2018
  • An unwavering commitment to sustainability
  • Corporate Headquarters: Geneva, Switzerland
  • President and CEO: Jean-Marc Chery
  • 2018 revenues: $9.66 billion
  • ~46,000 employees worldwide
  • 80 sales & marketing offices in 35 countries
  • More than 100,000 customers worldwide
  • 11 main manufacturing sites
  • Public since 1994: shares traded on the New York Stock Exchange (NYSE: STM), Euronext Paris, and Borsa Italiana
  • Created as SGS-THOMSON Microelectronics in June 1987, from merger of SGS Microelettronica (Italy) and Thomson Semiconducteurs (France)
  • Renamed STMicroelectronics in May 1998
  • Find out more in our company presentation

Świat dronów

Aktualności z Polski i ze Świata na temat bezzałogowych statków powietrznych (BSP) zwanych potocznie dronami, UAV’ami lub BSL.

Szkoła Policji w Katowicach

Szkoła Policji w Katowicach jest jednostką organizacyjną Policji powołaną do prowadzenia szkoleń i doskonalenia zawodowego policjantów oraz pracowników jednostek organizacyjnych Policji.

Głównym kierunkiem działalności Szkoły jest kształcenie policjantów pionu prewencji, pełniących służbę w specyficznych warunkach dużych aglomeracji miejskich. Szkolenie oparte jest na nowoczesnych i systematycznie modyfikowanych programach, uwzględniających istniejące, pozytywne wzorce i modele nauczania stosowane przez policje innych krajów. Oprócz szkoleń nowo przyjętych policjantów, Szkoła Policji w Katowicach prowadzi kursy specjalistyczne.

 

U-space

U-space is a set of new services relying on a high level of digitalisation and automation of functions and specific procedures designed to support safe, efficient and secure access to airspace for large numbers of drones. As such, U-space is an enabling framework designed to facilitate any kind of routine mission, in all classes of airspace and all types of environment – even the most congested – while addressing an appropriate interface with manned aviation and air traffic control. In support of this initiative, in 2017 the SESAR Joint Undertaking drafted the U-space blueprint, a vision of how to make U-space operationally possible. The blueprint proposes the implementation of 4 sets of services to support the EU aviation strategy and regulatory framework on drones:
U1: U-space foundation services covering e-registration, e-identification and geofencing.
U2: U-space initial services for drone operations management, including flight planning, flight approval, tracking, and interfacing with conventional air traffic control.
U3: U-space advanced services supporting more complex operations in dense areas such as assistance for conflict detection and automated detect and avoid functionalities.
U4: U-space full services, offering very high levels of automation, connectivity and digitalisation for both the drone and the U-space system.

Urząd Lotnictwa Cywilnego

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego jako organ administracji rządowej działa na rzecz bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce. Od strony formalnej do kompetencji Prezesa Urzędu należą wszystkie sprawy związane z lotnictwem cywilnym z wyjątkiem spraw zastrzeżonych w ustawach oraz umowach międzynarodowych na rzecz ministra właściwego do spraw transportu lub innych organów administracji publicznej. Prezes Urzędu wykonuje nadzór lotniczy oraz jest władzą lotniczą w rozumieniu umów międzynarodowych. W jego jurysdykcji są bezzałogowe statki powietrzne,   ich właściciele i operatorzy.

World Drone Pilots Organisation (WDPO)

World Drone Pilots Organisation (WDPO) jest organizacją NON-PROFIT powołaną do reprezentowania interesów pilotów dronów.