Samochód jedzie ze Stadionu Narodowego do Szpitala MSWiA na ul. Wołoską w Warszawie 35 minut w ciągu dnia. Być może karetka pogotowia pokonałaby te 9 km w czasie o połowie krótszym, lecz firma Spartaqs z Mikołowa (spartaqs.com) dowiodła, że ich dronoid – latający robot – Hermes V8MT – poleci na tej trasie, prowadzącej przez środek wielkiego miasta, jeszcze szybciej i bezpieczniej. Nikt tego przed nimi nie dokonał, jeśli chodzi o cywilne rozwiązania.

17 listopada 2020 r. przeprowadzono udane przeloty techniczne. Hermes pokonał tego dnia łącznie dystans 15 km (7,5 km w jedna stronę w czasie 12 minut), w locie automatycznym i w trybie BVLOS, przenosząc próbki wymazowe na obecność COVID-19 do testów laboratoryjnych. Dronoid był nadzorowany przez operatorów znajdujących się w firmie w Mikołowie (318 km od Warszawy) oraz równolegle – ze Stadionu Narodowego oraz Centralnego Szpitala MSWiA w Warszawie. To były Centra Kontroli Lotów.

Centralny Szpital Kliniczny MSWiA ma podpisane porozumienie ze Spartaqsem na organizację Dronowego Mostu Powietrznego. Spartaqs może latać dronami całą dobę właściwie w każdych warunkach pogodowych, zwiększając radykalnie przepustowość szpitalnych laboratoriów. Teraz ruch jest po stronie Szpitala (rządu), czy ostatecznie kupi tą usługę.

Medyczny transport między szpitalami to również część projektu budowy DST – Dronowego Systemu Transportowego Spartaqs, który docelowo będzie oparty o sieć dronomatów i NOD-ów (zautomatyzowanych platform ładujących i przechwytujących BSP) oraz samolotów typu Ultralight. DST ma dać możliwość bezpiecznego, sprawnego i błyskawicznego przenoszenia towarów, ładunków i paczek przy pomocy BSP na terenie całego kraju, tym samym rewolucjonizując dotychczasowe postrzeganie zarówno branży dronowej jak i spedycyjnej.